Här kommer det komma faktisk info/spec. Hjälp mig gärna att fylla denna tråd med all info som kan tänkas finnas där ute så rättar jag till det som inte stämmer med min "info bok" Det kan ju ochså finnas de som vet lite allmänt om Vincent ellr just detta slutsteg som kan vara av intresse för oss svampar som vill suga upp lite info
Att tillägga är att den går in klass-a upp till 10w vid 8ohm och dubblar sina 150w vid 4ohm till 300w och att den har en ringtjärne transformator på 1000w. Dess utom sitter det rör med i konstruktionen i försteget och tissor i slutsteget (hybrid)., Tubes: 2 x 6N16, 1 x 12AU7
Här kommer den senaste infon och den stämmer nästan förutom vikten som är 27,5. Och dessutom så verkar det finnas i färgen guld enligt kartongen men inte enligt hemsidan.
Frequency range: 10 Hz – 20 kHz, +/- 0.5 dB Nominal output power Class-A 8 Ohm: 2 x 10 Watt Nominal output power 8 Ohm: 2 x 150 Watt Nominal output power 4 Ohm: 2 x 300 Watt Input sensitivity: 1.5 V Total harmonic distortion: < 0.1 % max. (1 kHz, 1 Watt) Signal-to-Noise Ratio: > 95 dB Input Impedance: 47 kOhm Mains supply: 230 V/50 Hz Inputs: 2 x RCA Outputs: 4 x 2 speaker terminals Dimensions (W x H x D): 430 x 195 x 400 mm Weight: 21,5 kg Colour: black/silver Tubes: 2 x 6N16, 1 x 12AU7
Är det någon som vet till vilka kopplingar rören används på SP331mk. Det vore ju ganska kul att veta Det kanske är någon som har sin Morfar eller så som jobbar på Vincents monterings avdelning