Kolla in reprisen av K-special om musikern Mats Öberg. En mycket imponerande musiker och ett väldigt bra program. Spelar i 4 band, bl a "Mats/Morgan Band" och "Ale Möller Band" och har även spelat med Frank Zappa när han var i Stockholm '88.
Mats Öberg är blind från födseln, har absolut gehör och har utvecklat vad verkar vara snudd på telepatisk förmåga att kommunicera med de andra musikerna han spelar med. Som en person i programmet säger "Om vi spelar fel så spelar han genast fel på samma sätt. Det är som att han inte behöver de där ögonen." Han är uppvuxen i en musikerfamilj och Bernt Egerbladh är hans morbror.
Om ni inte har tid att kolla så ställ videon! Jag såg programmet i fredags och när sambon skulle kolla på det senare på kvällen blev jag också sittande och såg det igen.
Följ länken för att kolla vilka tider det sänds i repris.
Bara ett tips alltså! Ni kanske liksom jag får lite nya uppslag på skivar att kolla in. Jag ska i alla fall försöka få tag i den senaste "Mats/Morgan Band"-skivan till att börja med.
Mvh /pegul
Did you hear about the dyslectic agnostic with insomnia? He used to lay awake at night wondering if there really was a dog.