Hej, jag har precis köpt en receiver (pioneer vsx-409rds) och en dvd (pioneer dv-350). Jag har lite problem med installationen som jag hoppas kunna få hjälp med. Jag får nämligen bara ljud ur mina två front högtalare och ej ur den centrala eller surroundhögtalarna. Är det någon som vet hur jag ska göra, behövs någon speciell kabel, jag har bara använt den som kom med dvdn. Tacksam för svar.
Har du verkligen kopplat rätt? Kolla manualen. (Vet att det är trist) Har du en koax-kabel kan du nog snabbt lösa problemet. Konfigurationen i stärkaren... står den i rätt läge? Fast återigen, kolla den förhatliga manualen.
Jag tycker det låter som att du inte har kopplat in någon digitalkabel. Utan bara kör med dom vanliga RCA sladdarna, för höger och vänster kanal, som brukar följa med dvdn.
Jag tycker det låter som att du inte har kopplat in någon digitalkabel. Utan bara kör med dom vanliga RCA sladdarna, för höger och vänster kanal, som brukar följa med dvdn.
Jag tror det med.. plus glöm inte att du eventuellt måste ställa om din dvd till att sända ut signalen digitalt då. Gå in på din dvds meny (inte en dvd skivas meny utan spelarens egna) så borde du hitta inställningar för ljud. Efter att du har ändrat detta.. och sätter din stärkare på digital så borde allt funka! Lycka till..