HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Engelholm Audio - Mino, ny högtalare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/30 :  17:49:34  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det är med glädje jag kan meddela att jag släpper en ny högtalare:
Engelholm Audio - Mino


Foto by Timbre @ www.euphonia-audioforum.se


Länk till 57 sidor A4 test/recension av Mino.

Jag sticker in med några citat jag upplever som helt typiska för Mino:
quote:
Kabinettet är mycket välbyggt med en diskret men förtroendeingivande framtoning. Små fina detaljer som inte kastas på betraktaren utan tar en stund att upptäcka.
quote:
...för Mino har redan avslöjat en beundransvärd egenskap. Glöm tandläkarstolar och sweetspotfixering, man kan glida omkring i rummet och pyssla med annat och ändå ha musikupplevelsen i behåll
quote:
Mino spelar som en punktformig enhet med mycket fina spridningsegenskaper.
I mina ögon är Mino min bästa högtalare någonsin. Många av dom som lyssnat håller med mig...
Det finurliga med Mino är den kostar så pass lite att alla bör ha råd med ett par.
Det finurliga är också att ljudet är så bra att alla kan njuta av musiken via Mino.
Ytterligare finurligheter är att man med Mino som start kan man bygga på med Engelholm Audio - Delo och basmoduler när rummet, plånboken eller lyssningsvillkoren ändras.


Edited by - EngelholmAudio on 2006/03/30 18:18:07

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/30 :  19:15:31  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Du kanske skulle chocka oss med att berätta det låga priset

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/03/30 :  19:26:12  Show Profile Send Manga X a Private Message
Det kanske är så högt att han inte vågar?

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/03/30 :  19:45:33  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Snyggt Pär !! Grattis!!
Zalve; om du läser texten hittar du priset!!

//Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/30 :  19:45:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Faktum är att det inte alls är så. Snarare tvärt om...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/03/30 :  21:31:43  Show Profile Send Vox a Private Message
Tyckte mig se ett pris på 4990 SEK i texten.



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/03/30 :  22:12:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
W: Jag tänkte att EA skulle få berätta priset, då det verkar riktigt fördelaktigt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/03/31 :  01:23:01  Show Profile Send mayro a Private Message


Kul EA! Grattis till ytterligare en modell av högtalare.. Och riktigt bra prisbild också..

MVH
Tobbe

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/31 :  09:23:53  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Hej!

Tack! Mino är mitt mest serösa bud på riktigt bra högtalare för inga pengar alls.

Det stämmer att priset är 4990kr per par. Mest musik per krona vinner?

Ni är välkomna hem till mig eller till en ÅF på västkusten där jag inom kort kommer köra ett demo med Mino, Delo och basmoduler.


Foto by Timbre @ www.euphonia-audioforum.se

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2006/03/31 09:29:40
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2006/03/31 :  09:37:43  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Dom där såg faktiskt riktigt trevliga ut.
Snyggt bygge EA!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/31 :  13:24:13  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack Reeltoreel. Jag känner mig mycket nöjd med Mino!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Snoop
Medlem, HiFi Norr

4184 Posts

Posted - 2006/03/31 :  13:41:00  Show Profile Send Snoop a Private Message
EA du har vekligen lyckats me de där små burkarna

Grattis!!!

[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2]
Moderator på Minhembio

Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/03/31 :  18:11:12  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack Snoop!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

holmgrenstefan
Member

390 Posts

Posted - 2006/03/31 :  20:40:23  Show Profile Send holmgrenstefan a Private Message
Kan man få se en mätning:) skulle vara kul.

(stefan@ral.se) om du vill.

mvh stefan

[size=1]driver R.A.L
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1755 Posts

Posted - 2006/04/01 :  01:07:43  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Det är med glädje jag kan meddela att jag släpper en ny högtalare

Varför det
Kan du inte lämna något prisvärt kvar till oss Amatörer?
Vad ska vi nu sträva efter då du "fördärvat" detta prissegment för oss
Är ju inte lönt att bygga själv, ju, längre

"Amatör, med JBL, TAD, Beyma, 18-Sound, AE, BSS, Xilica, NCore, Marantz och Yamaha!"
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/04/01 :  14:32:03  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
holmgrenstefan: Du kan självklart få se mätningar i samband med en lyssningssession här hemma. Välkommen!

Amatören: Förlåt! Du har ju hört EALS-3 och Mino är ett pinnhål bättre i allt utom ljudtryck och renhet i diskant. Men ljudbild, musikalitet, linjäritet, integration, etc är bättre. Och med aktiv delning...



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

balrog
Member

391 Posts

Posted - 2006/04/02 :  11:40:22  Show Profile  Visit balrog's Homepage Send balrog a Private Message
Väldigt snygga.....är det peerles element

http://balrog.true.ws/
hemsidan !!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/04/03 :  12:52:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Tack Balrog.
Det är element från Peerless och Vifa's fabriker.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Borgaren
Member

87 Posts

Posted - 2006/04/04 :  00:53:37  Show Profile Send Borgaren a Private Message
Ngn sub på G ifrån dig att komplettera Mino med?

Förresten.......riktigt snygga!!

Intresse motiverar lärande
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/04/04 :  12:18:14  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Borgaren: Tack! Jag vill inte kalla det sub. Hellre basmoduler. Och basmoduler håller på att testas, utvecklas och utvärderas. Just nu testas basmoduler med enkel åttatummare. Inspelningen är inte klar än så det går ännu inte uttala sig eller dema systemet med någon behållning.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000