Att serien är en enda lång transportsträcka är dock rätt trist, sen om HV vill vara bäst när det inte gäller så må det väl vara hänt. Dessutom så pågår ju slutspelet i över en månad så jag vet inte vad "för stunden" innebär riktigt.
Jag kollar inte in "transportsträckorna" över huvuttaget,pga att det är trist. Men däremot kollar jag in finalen med mycket god behållning om FBK är med. I år var det ju med MYCKET god behållning :-)
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Håller med templar här, serien är inte så intressant. Det är för få lag tycker jag. Det finns bara två platser som inte är värda något, tror att lagen hellre går till kvalet än att sluta åvanför sträcket. Lyckligtvis så åkte båda lagen ur i år och är nog sugna på att komma tillbaks nästa år så inget lag vill möta varken Leksand eller Södertälje i ett kval. Med fler lag och att det inte är bra ekonomiskt att inte gå till slutspel så kanske serien skulle bli lite mer intressant.