Jo, det är som sagt ett trevligt försteg (äger ett själv)
Tyvärr är fjärrkontrollen i mitt fall inte speciellt användbar eftersom volymkontrollen är så känslig att det lätt blir att man pendlar mellan för högt och för lågt. Jag vet inte om det är ett vanligt problem eller om det är jag som har en känsligt slutsteg/högtalare kombination (Advantage S150 och B&W 803).
Jag funderar själv på en Quicksilver Line Stage Preamplifier. Endast ett rör per kanal och stegad volymkontroll från Alps. Har ej dock ej lyssnat på en sådan, men har läst mycket gott om dem. 1095$ och gratis frakt från USA till Sverige (!!!)
Ojdå! Jag glömde att det krävdes fjärrkontroll. http://www.quicksilveraudio.com/products/remote.html 1395$. Har dock enklare volymkontroll (Alps-potentiometer) och använder (i somligas tycke) något mindre välljudande rörtyp än den tidigarenämnda förförstärkaren.
Kora Eclipse! Det bästa jag hört i förstegsväg. Köp den dock inte i Sverige, då den är är snordyr här men har ett bra pris i frankrike och tyskland bl.a!
MVH Tomas
Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst. Teknikansvarig www.Brewhouse.se