JonasY skrev "Får man inte göra egna nätkablar, även om man anser att man klarar av det?"
Jo, du får ALLTID göra enfas elkablar, men har det uppstått en brand pga misstag av dig så finns ingen ansvarsförsäkring i botten och då gäller det finstilta i försäkringsvillkoren. Brandutredarna är rysligt duktiga på att hitta brandorsaken!
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
quote:Men borde det kanske stå något om att ett kabelbyte vad gäller strömkabeln kan påverka ljudet i instruktionsboken?
Om man köper en Audionet SAM V2 står det i instruktioneboken att man kan få bättre resultat med annan nätkabel. Apparaten är också utrustad med en funktion som varnar om man kopplat fasen fel. Under uppstart står det då i displayen att fasen är felvänd. Fränt tycker jag!
Objektivt sett så kommer nog ingen kabelfråga någonsin bli utredd.
Jag tycker att det är kul att höra folks erfarenheter åsikter inför ett studande eget köp. Sen kan jag bolla inläggssvaren fram och tillbaka medan jag lyssnar och bilda mig en egen uppfattning.