Jag funderar lite på om man skulle kunna använda tangbandselementet W3-871S som diskant i en 2-vägshögtalare...eller någon kanske redan har gjord detta?
Min tanke är att det borde vara ganska lätt att använda elementet i en 2-vägshögtalare om man vill använda sig av 1:a ordningens delning. Delningsfrekvensen borde kunna väljas så låg att man kan dela vid en frekvens där baffelstödet börjar minska...Den separata lådvolymen för TB-elementet borde inte behöva vara så stor - nån liter eller så. Som bas kanske en 8-tummare skulle kunna fungera bra. Vad tror ni om den idén?
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker" Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor