HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hårdrocksmelodifestival
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/11/09 :  08:58:01  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Jag och några kompisar har träffats 2 gånger det senaste året och druckit öl och spelat gamla hårdrockplattor. Vi har haft en egen melodifestival, där vi haft för avsikt att utse segrare i olika genrer. I januari utsåg vi bästa platta och bästa låt, och igår utsåg vi bästa sångare och bästa band.
Tillvägagångssättet har varit så att vi haft 3 kandidater var, i varje genre. Vi har spelat våra kandidater, berättat om dem, kuriosa, saker som man BÖR veta, osv. Och så har vi avslutat det hela med en omröstning a la melodifestival. Poäng i fallande skala.

Dessa segrare har vi utsett såhär långt.

Bästa band: Deep Purple
Bästa skiva: British steel - Judas Priest
Bästa låt: Last in line - Dio
Bästa sångare: Ronnie James Dio

Nästa träff blir det nya genrer. Vi pratar om bästa debutplatta. Bästa gittarist(er). Sämsta platta av ett etablerat band.

Musik är kul

läs mer på: http://hello.to/hifi

sound4pleasure
Member

180 Posts

Posted - 2002/11/11 :  00:17:38  Show Profile Send sound4pleasure a Private Message
Låter kul!

På det glada 80-talet hade jag och några kompisar "skivkurs". Vi fick bidrag från olika bildningförbund till material (skivor).

Får man va me?

- Just Another Foolish Stringbender -
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/11/11 :  02:09:41  Show Profile Send nin a Private Message
Jag och några polare brukade ha tävlingar där en av oss spelade skivor och vi skrev upp vilken grupp, låt och årtal. Jag vann nästan jämt
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/11/11 :  20:14:19  Show Profile Send celef a Private Message
Sitter just nu å lyssnar på Therion och kan bara inflika att Invocation of Naamah är långt bättre än Last in Line!

sound pollution
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000