Hej alla! Jag har ett litet problem, det är så att jag har ett par golvare av märket QLN 604 MkII och dom är liiite stora(la ni märke till närkingskan) åtminstone tycker frugan det, så jag funderar på ett par stativare och läste i senaste numret av HIFI Musik test av Sonus Faber Concertino, kan det vara nåt? annars ett par golvare som man kan placera nära väggen och vad jag vet så är det bara Carlssonhögtalare som mår bäst nära vägg. Tacksam för råd Revoxarn
Revoxarn Klubbmästare för N.A - skicka PM för mer info/medlemskap.
Hej är du inte nöjd med ljudet från QLN? För om du är nöjd med ljudet tycker jag att du istället bör titta efter några mindre än att byta tillverkare rakt av. Sonus Faber låter inte som Qln. Mvh Kristofer
Carlsson är mycket trevliga men ha i beaktande att de är förhållandevis små. Är ditt rum stort typ 30 kvadrat kan de ha svårt för att räcka till. Annars kan jag inte se några nackdelar som väger emot fördelarna. Väggplaceringen är i sig ett starkt kort.
Låna hem ett par SF Concertino och prova. Jag har haft ett par hemma och tyckte att de lät fantastiskt. De spelar musik med hjärtat. Dessutom brukar de ha lätt att bli accepterade av alla, även icke hifi-intresserade.