Min Far ska upp till stockholm på onsdag och vi undarar vad det finns för trevliga skivaffärer, utom stora Megastore, som ligger centralt och har ett trevligt utbud?
St Eriksgatan norröver från Kungsholmen huserar en hel drös trevliga skivaffärer som även har begagnat.
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Min standardrutt avseende skivbörser i huvudstaden. Ta dig till Odenplan, övre delen av Upplandsgatan har två skivbörser vägg i vägg. När de är avhandlade ta av och prominera mot St Eriksplan. På vägen finns 3st innan St Eriksplan och när du väl är framme så finns det ett helt gäng med skivbörser.
För klassisk musik kan NK rekomenderas. Ett majestätiskt utbud Synd bara att priserna är som de är....
skivhögen på högbergsgatan ett kvarter öster om götgatan--LP jazz pop rock
Tegnergatan ungefär två kvarter från Birger Jarlsgatan--liten affär med ypperligt klassiskt utbud både cd och LP--just nu 10 sek per LP
för de med mera udda smak: i SOFU alltså området Söder om Folkungagatan ligger flera bra affärer på Kocksgatan, Skånegatan (Pet Sounds!!) Bondegatan och Åsögatan--esoterisk pop och rock
på Tegnergatan nära den andra nämnda finns en för kristen musik som också har annan klassisk
på Tegnergatan andra sidan Sveavägen i backen upp mot Tegnerlunden finns en rolig affär för Gospel
på Schélegatan på Kungsholmen mitt emot Rådhuset finns en ypperlig affär för fr f a Blues men också jazz--dom har det mesta inklusive sånt som bara finns på stenkakor...kul!