den där sista har jag använt och enligt mig så är den lite för mjuk. Dvs, den är väldigt lätt att vrida och då så är det enkelt att man vrider för mkt och den hoppar över lägen. Kanske bara är jag som är gnällig men ändå.
quote: den där sista har jag använt och enligt mig så är den lite för mjuk. Dvs, den är väldigt lätt att vrida och då så är det enkelt att man vrider för mkt och den hoppar över lägen. Kanske bara är jag som är gnällig men ändå.
JO men sånt tycker jag är viktigt. jag har en stegad volymkontroll med ganska markerade lägen. Om ingångsväljaren är mjukare än volymen blir det ju fel.
Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
En kortslutande håller kontakten med föregående tills dess att det är säkert att den kommande är helt i kontakt. Jämför med att gå och springa, gå = kortslutande, springa = kortslutande. När man går så kortsluter man underlaget med fötterna, när man springer så är båda fötterna i luften då och då.
Är utgången alltid i kontakt med en eller flera av ingångarna så är den kortsluten. Är inte pot en förkortning av potentiometer? (Alltså ett justerbart motstånd).