Tack Jocke,, Jag hoppas att det fungerar. Tänkte rippa skivan direkt. Alla mina skivor ä planerade för MP3-konvertering nu. Ett helsikes jobb ,med tanke på ca 400 skivor som ligger på hyllan:-)
Om man får avspelningsproblem med någon cd-skiva såtycker jag att det är bättre att kopiera skivan i wtället för att plötlsigt en dag alls inte kunna spela skiva. Därför brukar jag polera dom skivorna som är problematiska med lite tandkräm. Sedan kan man bränna ner skivan så att man då får en spelbar kopia. SACD skivor har jag aldrig haft några problem med och där vet jag inte hur min metod fungerar.
Tråkigt nog kom repan till genom att jag glömde skivan i maskinen. Flyttade vinkelrätt och skivan ramlade/gled in i maskinen. Väl när jag öppnade och tog ut skivan fanns en genomgående repa. Jag har aldrig haft några repor eller fingeravtryck på mina skivor och har ca 1500 inkl DVD:er. Jag vet faktiskt inte hur folk lyckas repa sina skivkor. Jag har lånat skivor som bar massivt med repor. Alla hyr-DVD är repade bortom reason. Hur repar ni eran skivor??? Varför repas skivorna?
SACD skivor har jag aldrig haft några problem med och där vet jag inte hur min metod fungerar. Att reparera menar jag och inte att kopiera. Trots att SACD skivor funnits ganska många år så är det ingen som försökt att producera konsument utrustning för SACD/DVD-A kopiering.