Tänkte fixa till ett litet fiskerepotage här på OT delen efter resan om intresse finns
Kan ju tillägga att torsk på över 30Kg är inte några ovanligheter dit vi ska. 20Kg är nästintill vardags mat. Hälleflundra har jag för mig att rekordet är på 115Kg. Gott om Havskatt o Uer mm
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Hur mycket mer klarar generatorn ? Eller behöver du montera in en extra ? Många som pysslar med ljud i bilar eller har väldigt mycket extraljus får montera in en extra generator i bilen. Men det kanske var förr i tiden. Kör du en landrover eller liknande så kanske den är tillräckligt överdimensionerad.
Sorry ,, såg på last topic att du nu redan är framme, lycka till med fiskandet.
Det funkade fint. Sitter en 80A generator i bilen. Dock så klarade inte 40A säkringen startströmmen från frysen. Så vi tog o kopplade bort den, efter det ingreppet så funkade allt som det skulle.
Tyvärr så var vi mer eller mindre inblåsata hela veckan så fisket blev inte så lyckat.. Vi kom aldrig ut till de riktigt bra fiskegruden Så personligen hade jag inte med mig mycket fisk hem. Men andra båten i vårt gäng fick åtmindstonde torsk på 14Kg. Hällefludra blev det bara en liten på 2,6Kg.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker