Det tror jag inte Tobbe. För att måla måste man spackla innan. Men eftersom det är lite struktur på högtalarna så behöver man nog spackla hela högtalaren.
Mina högtalare behöver också målas som du vet. Vi kanske kan hjälpas åt och samköra det lite.
jo herr Wallenheim, jag är medveten om spacklingen. Kanske inget man vill göra i lägenheten. Jag tror inte heller det är några bekymmer, men det är bäst att kolla om någon har tips eller råd.
[OT] Ett par Carlsson på en loppis?!?!? Det kanske är dags att börja gå på sånt då för jag är på jakt efter ett par OA51:or.
Spacka och slipa ordentligt och lämna sen till en duktig lackerare så lär du få riktigt fin finish. Går du dessutom på med rubbing efteråt så kan du få en spegelblank yta.
Cambridge EVO 150 Audiophysic Tempo 5 2x DIY Seas L26RO4Y/Hypex DS4.0
Jag hade för c:a 4 år sedan ett par 51:or i illa behandlad svart askfanér som jag slipade och spacklade hemma tills de var redo för omlackering. Ett lokalt snickeri sprutade dem i samma vita lack som en del 51:or hade som nya för 20 år sedan och det blev kanon. Tyvärr sålde jag dessa vackra högtalare alltför billigt i ett svagt ögonblick.