Ta vilken regulator som helst, sätt den till strax över 14V och koppla sedan ett strömbegränsningsmotstånd på någon Ohm efteråt. Med små blyackar kan du tex ta en 7812 med tre dioder till jord vilket ger ca 14.1 V. Batteriet slutar att dra ström när det är laddat.. Kolla på Elfas faktasidor om blyackkar
Ja, det är NiCd som ska laddas med konstantström. Laddningen blir inte 100 % optimal men fullt fungerande, jag har haft en Hiraga stepup på det viset i flera år. Om du använder Ohms lag på motståndet så får du en bra strömbegränsning, om du sätter en diod i serie så blir det nån volt i tapp där med om du har högre spänning.
Jag har nu beställt Amp-3 kittet från 41hz.com men har fortfarande inte beställt från elfa (blir nog efter helgen) Men det lutar åt något som du föreslår time. Hade tänkt lösa det så att jag bygger en egen strömförsörjning med en 12Vac trafo och en LM1084 som stabbar till cirka 14volt, och till laddningen av batteriet tänkte jag använda en LM317 kopplad som en strömbegränsare. Det borde väl fungera!