Author |
Topic  |
Raffe
Member

142 Posts |
Posted - 2006/08/03 : 12:15:46
|
Tjo, igen
Tackar för tipsen, kris69 .
Har beställt Soundcares superspikes att ställa dom på, ska väl funka , sen ämnar jag hälla blästersand i botten. Tänkte biwira dom, till o börja med användandes supra, men det är grövre doningar på G.
Sen är det ju det där med att invänta dom...
//Jonas |
Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.
Å så här ser min anläggning ut för tillfället: Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra |
 |
|
kris69
Member

538 Posts |
Posted - 2006/08/03 : 12:58:07
|
quote: sen ämnar jag hälla blästersand i botten.
Mitt tips där är att du häller sanden i mindre fryspåsar av hyffsad kvalisort. Fyll inte dessa helt utan låt dem vara formbara när du petar i dem. Poängen med påsarna är att skydda för ev fukt/kondens som sanden kan ansamla och dels för att du lättare skall kunna ta bort en sandportion eller två om du tycker att basen blir för stum. |
" Vi borde prata mera om våra öron" |
 |
|
Raffe
Member

142 Posts |
Posted - 2006/08/04 : 16:21:53
|
Tackar för tipsen, alla ska tas i beaktande. Nu ska jag bara möblera om lägenheten. Behöver göra plats för surroundhögtalarna, måste använda mina nuvarande JM Lab(som surrounder) tills jag får dom sålda. Blir trångt
//Jonas |
Å så här ser min anläggning ut för tillfället: Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra |
Edited by - Raffe on 2006/08/04 20:01:34 |
 |
|
Apinator
Member

311 Posts |
Posted - 2006/08/04 : 17:40:40
|
Jag har faktiskt bestämt mej för att byta ut mina Focaler mot Schweikertarna. Dom är riktigt trevliga, och dom går ju såååå djupt i basen. Jag ska fylla mina med lite Atabites faktiskt. Bör funka bra!
MVH Dan |
"Vägarna till toppen av berget är många, men väl där är utsikten densamma" Kinesiskt ordspråk. "Stativhögtalarfetischist" |
 |
|
Raffe
Member

142 Posts |
Posted - 2006/08/08 : 19:24:18
|
Sådär, nu är dom på plats. Fick blästersanden ifylld från början, det gjorde ju inte högtalarna lättare precis . 60kg inkl låda . Får fixa med nån bild efter helgen, ska på Slottsskogen Goes Progressive lördag em så bombnedslaget som drabbat min lägenhet iom högtalarköpet får vänta på att rensas upps .
//Jonas |
 |
|
Topic  |
|
|
|