Då så sticker jag ut hakan och säger att Sonus Faber, i alla fall Grand Piano Home behöver strama "neutrala" tyglar med kontroll för att låta riktigt bra. Mina erfarenheter säger det, då jag testade dessa slutsteg på mina ex som jag ägde förut Primare A30.2 Advantage A300 Tag Mclaren xxx (flerkanals slutsteg) McCormack DNA1 Deluxe Grand Piano Home lät klart bäst med Tag Mclaren och McCormacken. Men Tag Mclaren så blev ljudet neutralt och super dynamiskt. Den punkt som blev bättre med McCormack inkopplad var basen som grävde djupare men samtigt så fördrog jag TagMclarens övre register ihop med denna högtalare. Men både Primare och Advantage, även om nu Advantage var bättre. Så blev ljudet för mörkt/segt och den hade sämre kontroll och fasthet i basåtergivningen. Har även hört Grand Piano ihop med Krells 400 integrerade modell och det lät bra! och den är neutral och har kontroll/fathet. Jag rekomenderar klart denna Krell ihop med dessa högtalare
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.