HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Underbar musik
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2002/11/14 :  08:57:34  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag fick hem två skivor igår och båda var otroligt bra så jag bara var tvungen att berätta. Utan övedrift kan man nog säga att de var mycket olika.

Talisman - Live at Sweden rock festival
De spelar party hårdrock med fullt ös mest hela tiden. Vad som skiljer dem från många andra är bra låtar och otroligt duktiga musiker. Kolla in basen på den här skivan, wow! Har ni aldrig hört vad en bra basist kan göra för musiken så kommer ni få en kick. Svensk är han också - Marcel Jakob. Det är ett sånt driv i rytmsektionen att det är omöjligt att sitta still.

Loorena McKennit - Parallell dreams
Loorena spelar eftertänksam musik med mycket aukustiska instrument, inspererad av keltisk, irländs musik blandad med några kryddmått pop, lite new age, lite folk. Ungefär.
Den här skivan är som vanligt mycket genomtänkt med arrangemang som lyfte - inte döljer - materialet och med varsamt hanterat ljud. Ni vet så där helt utan skyndsamhet som Pink Floyd alltid varit.
Ljudet fick mig att genast koppla om till Klass A och slå i några droppar wiskey och bara njuta. Skälslig rening.
Ett musikalskt och HIFI mässigt fyrverkeri.
The Mask and the mirror, Book of secrets är lika bra!

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Per100
Member

1543 Posts

Posted - 2002/11/14 :  10:08:09  Show Profile Send Per100 a Private Message
Loreena McKennit "The book of secrets" är en sådan skiva som kan gå obemärkt förbi en om man inte av en högst lyckosam slump råkar lyssna på den. Skivan tillhör något av det bästa i vacker kvinnostämma. Jag är mycket lycklig att jag upptäckt den (sedan är det en annan sak att den vid en provlyssning i köpenhamn med en mycket dyrbar OVC rörförstärkare och proceed cd spelare och Proac 2.5 av handlaren dömdes ut som en icke värdig inspelningskvalité. Kan hålla med om att den lät lite dovt, har dock lyssnat på den under Arkenmässan med Musical fidelity utrustning och Gignos nya högtalare och där lät den underbart, men då var det inte min skiva).

Därför är jag mycket spännd på ditt tips "Parallell dreams".

Per
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2002/11/14 :  10:56:46  Show Profile Send Staffan a Private Message
Alla Loreenas skivor är mkt bra!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000