|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2002/11/14 : 08:57:34
|
Jag fick hem två skivor igår och båda var otroligt bra så jag bara var tvungen att berätta. Utan övedrift kan man nog säga att de var mycket olika.
Talisman - Live at Sweden rock festival De spelar party hårdrock med fullt ös mest hela tiden. Vad som skiljer dem från många andra är bra låtar och otroligt duktiga musiker. Kolla in basen på den här skivan, wow! Har ni aldrig hört vad en bra basist kan göra för musiken så kommer ni få en kick. Svensk är han också - Marcel Jakob. Det är ett sånt driv i rytmsektionen att det är omöjligt att sitta still.
Loorena McKennit - Parallell dreams Loorena spelar eftertänksam musik med mycket aukustiska instrument, inspererad av keltisk, irländs musik blandad med några kryddmått pop, lite new age, lite folk. Ungefär. Den här skivan är som vanligt mycket genomtänkt med arrangemang som lyfte - inte döljer - materialet och med varsamt hanterat ljud. Ni vet så där helt utan skyndsamhet som Pink Floyd alltid varit. Ljudet fick mig att genast koppla om till Klass A och slå i några droppar wiskey och bara njuta. Skälslig rening. Ett musikalskt och HIFI mässigt fyrverkeri. The Mask and the mirror, Book of secrets är lika bra!
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
|