Det betvivlar jag... Dessutom så vill man inte driva ett steg med så krävande last eftersom distorsionen går upp i de allra flesta effektförstärkare (trissevarianter) ju lägre resistans lasten har. Trafo må kännas lite ljudmässigt ooptimalt men alternativet är ju inte så kul.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Ett band tillverkat av matfolie (0,012mm)som är 15 cm långt och 10mm brett får en ungefärlig impedans på 0,035ohm. Det skall inte kopplas direkt till någon förstärkare.
Men då membranet nästan saknar rörlig massa så borde dämpningsfaktorn inte vara kritisk. Kan man inte seriekoppla med ett 50w 1ohm motstånd och driva diskanten (0.035ohm) med väldigt dålig verkningsgrad? Bla Aleph stegen ska vara stabila ner till extremt låga impedanser, ökad dist vet jag dock inget om.. Klart, det känns inte helt optimalt heller, och skulle vara ett väldigt dyrt sätt att slippa en trafo som ändå kanske inte gör någon skada. hmmmm
Jo det är lite synd att inte fler är intresserade. Det är ju ett spännande projekt och det vore ju synd om det inte blev så billigt och bra som ni vill bara för att några som är sugna på det är lite för fega för att beställa. Med den erfarenhet ni har så är det klart att det inte blir något stolpskott som gör att pengarna är bortkastade.
Själv har jag svårt att se någon användning för diskanten i mina egna nuvarande projekt som dessutom har dränerat min ekonomi så att jag inte kan köpa sakerna bara för att det är 'kul', tyvärr.
Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi VD för Acoustic Landscape R&D-ansvarig för Acoustic Illusion