HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Missljud på The Sounds - Living in America
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hali
Member

374 Posts

Posted - 2002/11/14 :  21:57:21  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Jo, jag misstänker nästan det. Eller också är mitt ex korrupt.

I slutet av spår 9, ca 2:40min in i låten hörs något som påminner om pcm-digitalfel lite i bakgrunden. Iofs kan det också vara ett misslyckat försök att tillverkade lite distad gittar ljud.

Första tanken om dett var att det är det förbannade kopieringsskyddet som skapar dessa fel.
CD-spelaren som det spelas i är en Arcam CD23'a. Den har inte haft någa problem med kopieringsskyddade skvior förrut vad jag har hört.

Grymt bra skiva i övrigt. Troligen, i mina öron, det bästa som släpts på hela hösten. HDCD enkodad också.

Say's who!?

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/11/15 :  01:35:29  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Det bästa är nog att vägra köpa kopieringsskyddade skivor!
Om inte annat som en protest.
Om man vill ha musiken då?
Ville själv ha Roger Waters samling "Flickering flames", men den har skydd så jag ville inte betala för den.
En kompis är en j*l på att hitta på nätet så han laddade ned en bra rippad kopia i mp3-format, som jag sedan omvandlade till wav och brände på CD-R. Låter förvånandsvärt bra! Skulle dock gärna betalt för den om den fanns utan skydd!

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"

Edited by - SZR on 2002/11/15 01:36:01
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2002/11/15 :  17:16:24  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Hihihi
Rätt åt skivbolaget.
Men det var väl inte så dom tänkte sig det hela.
Att kopieringsskyddet uppmuntrar folk till att piratkopiera.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000