Inbjudan att lyssna på Swedish Statement på Marten Centre
Välkommen att själv bilda en egen uppfattning om hur det omdiskuterade systemet ”Swedish Statement” låter i verkligheten.
Systemet står uppkopplat i Marten Centres stora lyssningsrum under resten av september och fram till slutet av oktober innan det går iväg för test i ett tyskt hifi magasin, därefter är det osäkert när vi kan demonstrera Swedish Statement igen.
Systemet har fått de mest skiftande omdömen; t ex i det tyska hifi magasinet Stereo blev Swedish Statement utsett till bästa ljud på CES mässan i Las Vegas i januari i år. Danska High Fidelity tyckte att Swedish Statement var ”Ett fynd för 350 K Euro” och att ”Så skall en slipsten dras!” om högtalarsystemet Coltrane Supreme på High End 06 i München i maj. Andra mer kritiska röster har höjts på olika Internet forum och någon ansåg att basåtergivningen påminde om ”ett par obehagliga CerwinVega burkar” och att högtalarsystemet var ”en glad amatörprodukt”.
Nu finns alltså möjlighet att lyssna till ett av världens mest spektakulära tvåkanal system under lugna och ordnade former på Marten Centre. Välkommen att själv bilda din egen uppfattning.
Succéhögtalaren Miles III
Vi har i det mindre lyssningsrummet uppkopplat den nya Miles III, vilken är Martens största succé hittills, för lyssning tillsammans med Bladelius / EAR elektronik.
Ett mycket bra initiativ som jag tyder på en bra produkt som man vågare ställa sig bakom. Det vinner mitt förtroende iaf att man vågar placera sig i skottgluggen efter den heta diskussionen på forumet då man får chansen att bilda sig sin egen uppfattning.
Det är detta som är sann hifi, det som låter bra för den ena låter mindre bra för den andre men man kan mötas och diskutera och ta lite med sig saker efter mötet.
Tack för inbjudan hade jag bott närmre och haft möjlighet hade jag stått och bankat på dörren direkt, bara för att det är ett så trevligt initiativ.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel