De är skall ingå i nätdelen till ett RIAA helt uppbyggt av diskreta komponenter. Behöver jag säga "verklig" High End... :-)
Regulatorerna är byggda för 22v trafo's (dualmono) :-)
Med stora svängningar på elnätet är det svårt att få ihop det med 18V eller 24V (vilket de flesta verkar sälja i sverige...) Jag ville undvika "bleeder-motstånd"
Så om jag räknar rätt så vill du ha någonstans runt 29V DC.
Är det en aktiv reglering så borde det inte spela så stor roll om du har några volts överspänning.
Ett seriemotstånd i nätdelen är inte fel, får lite bättre filtrering än med bara kondingar. O har du en stor kondingbank så är ett bleedmotstånd lämpligt Så jag hade kört med en 2x24V trafo som är lätt att få tag på o sedan anpassa spänning med seriemotstånd.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker
Tobbe, precis det du tar upp har jag tidigare ansett vara en möjlig lösning ... MEN, jag har sett "bleeder" som något negativt, men det du nu säger är att det snarast är positivt... Hm..
Du räknar rätt, vad regulatorn skall ha är 29V - 31V. :-)
Ett bleeder motstånd sitter prallellt med kondensatorerna o kommer inte påverka spänningen såvida du inte drar en så pass hög ström genom det att det belastar ner trafon. Däremot med ett seriemåtstånd så kan du anpassa spänningen ut från nätdelen genom att värma bort lämplig mängd volt men då måste du ha koll på hur mycket ström kretsen drar.
Dock så förstår jag inte vad det är för typ av regulator som har ett så litet omfång när det gäller inspänningen.
Jag är inte dum.... Jag har bara otur när jag tänker