Author |
Topic  |
|
Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts |
Posted - 2006/10/12 : 14:40:10
|
Prelo är alltså Engelholms Audio's eget försteg med inbyggt delningsfilter (aktivt?).
Mvh Magnus Eriksson |
|
Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts |
Posted - 2006/10/12 : 17:01:57
|
Jag hörde perlo med tillbehör på arken och har satt den högst upp på önskelistan inför den dagen det är dags att köpa ett försteg.
Min bedömning är att det är ett rimligt prissatt fjärrkontrollerat försteg med bonusen att man får med ett bra delningsfilter också.
Mvh Pontus
|
Klubbmästare för Audiogrupp Väst Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...
Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
|
 |
|
Manga X

3083 Posts |
Posted - 2006/10/12 : 18:53:08
|
Trevligt att höra (läsa) detta. Jag tror också att det är en fin produkt.
Sonderar terrängen för framtiden.
Mvh Magnus Eriksson |
 |
|
mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts |
Posted - 2006/10/12 : 19:00:58
|
Jag har hört ett system med detta försteg i... Och det lirade klart ok för dom i samanhanget små pengar det kostar...
Så ser fram emot att framöver själv få prova ett sådant vid tillfälle... |
Driver Mayros hifidagis
|
 |
|
nusse
Member

345 Posts |
Posted - 2006/10/12 : 22:30:33
|
Näe, har tyvärr inte lyssnat, men är också seriöst intresserad. Tar mig friheten att klistra in del av svar jag fick från "Engelholm" quote: Det som står för Delo gäller för Prelo vad gäller filtret. Prelo har idag ännu inget mer produktblad, tyvärr. Det kommer snart. Kort kan man sammafatta tillägget från Delo till Prelo med
försteg av hög klass fjärrkontrollerad volym (går att välja bort fjärrkontrolleringen med ca 1000 krs avdrag) 3 ingångar, 2 obalanserade, 1 balanserad + en hemmabioingång som går förbi försteget balanserat och obalanserat ut (totalt 4 par kontakter) kraftigare nätdel
|
 |
|
EngelholmAudio
Member

8209 Posts |
Posted - 2006/10/14 : 13:14:58
|
Snart kan även 08-orna få chansen att lyssna till Mino, Baso och Prelo! Just nu ser det positivt ut för att Engelholm Audio kommer att få en återförsäljare i hufvudstaden! Inte 100% klart än... Detta betyder i så fall att lyssningmöjligheter finns i Karlskrona, Falkenberg och Stockholm!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
 |
|
Manga X

3083 Posts |
Posted - 2006/10/14 : 13:49:06
|
Jag har redan fått PM från den tilltänka ÅF (tror jag iallafall?).
Så provlyssning kommer att ske under hösten!
Mvh Magnus Eriksson |
 |
|
|
Topic  |
|