Är det ngn som har köpt/sålt beg hifi från Danmart eller Norge? Hur fungerar det? Kan man betala med postförskott och lösa ut grejerna eller måste man skicka pengarna separat och lita till sin goda människokännedom?
Jag köpte nåt litet billigt från Danmark och betalade i förskott. Dock blev bankavgifterna så stora (i sammanhanget) att det inte riktigt var värt det. Säljaren föreslog postförskott nästa gång, så det låter som att det är en möjlighet mellan åtminstone Danmark - Sverige.
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Köpte en hemmabio-receiver från shopman.dk för inte så länge sedan. Betalningen gick till som så att först satte jag in 200 danska kr på en konto (detta är deras vinst enl. de själva). Sedan levereras produkten med UPS och man betalar då kontant. De importerar själva ifrån bl a Tyskland. I många fall är det därför lika bra att köpa direkt ifrån Tyskland men inte i alla fall...
Köpte från Shopman jag med, en Sony NS900, DVD-spelare. Totalt kostade det 450:- att handla via Shopman, bättre å köpa av mediacheckpiont.de själv, grejjerna skickas därifrån ändå. Betalde till UPS när grejjerna kördes hem.