Det är kevlar membran med gummiupphängning.. Inget har stelnat vad jag kan se. Bara det att man måste kräma på till 30 på volymratten på hkn för att det ska höras nåt & det är nästan ingen kraft alls i musiken.
Jag känner lite på sladdarna & banankontakterna som jag har till förstärkaren sitter lite dåligt bla går det att vrida runt lite. Är som mer van att en banankontakt ska sitta hårt. Upphängningarna runt baselementerna känns varken för hårda eller för mjuka. Elementen ser fullt normala ut.
Hej Mitt tipps är att någon kommer hem till dig och konstaterar vad som hänt. Ta inte illa upp men det verkar som det är den enklaste vägen. Finns det någon som kan hjälpa honom, berätta i vilken stad du bor så kan någon kontakta dig via PM och komma på ett besök för att reda utt det hela
Jadu jag bor i Hörnefors en bit utanför Umeå än så länge.. Men jag ska försöka med några bekanta först! Jag tar inte illa upp för en sån sak. Men det är inte så kul att må dåligt en hel vecka bara för att högtalarna inte fungerar som dom ska så ja försöker att lösa det här såfort som möjligt.
Men signalkablarna mellan cdn & förstärkaren eller banankontakterna från högtalarkablarna till förstärkaren? Har haft besök av jag känner & han tror att det kan vara att signal kablarna inte är riktigt så dom kan ta emot 75ohm eller nåt sånt. Koxial kabeln jag hadde mellan dvdn & förstärkaren förut gick ju sönder av nån anledning helt utan förvarning. Tror det är nån rca kabel som dls gjort inte särskilt dyr inköpt på nårdik i örnsköldsvik för en tid sen.
Testa att koppla in din cd/dvd analogt i förstärkaren, -blir det samma resultat?. Och har du kollat att du inte skär bort basen genom någon inställning, "small" eller dyligt?
Tror inte att det är signalkabelns fel, den skall vara fantastiskt felkonstruerad för att lyckas åstadkomma det du beskriver. Även den enklaste kabel från vilken affär som helst fungerar. Felet ligger förmodligen någon annan stans.
Det är ingen liten lös tråd från ena polen på högtalarkablarna som ligger i kontakt med den andra och kortsluter?
Såg nu att på en högtalaren så låg en av koppartrådarna från högtalarkabeln direkt mot bläcket.. Kanske kan en sån liten sak ställa till med problem? Har provat att ändra om det lite så ja ska prova se om det blir bättre
Tror att det hela ska ha löst sig nu jag tackar alla som visat intresse för hjälpen. Anledningen var att hela förstärkaren blivit nollställd kan ha blivit det då jag kopplade ur slutsteget efterssom att förstärkaren skickade information till det. Får också hoppas att dom nya kontakterna kommer snart också.