HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Note
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/11/12 :  18:19:18  Show Profile Send Klingan a Private Message

Är nyfiken på deras produkter men har tyvärr aldrig lyssnat till dem. Undrar ifall någon har en uppfattning om deras produkter och vilken ljud karaktär/filosofi de har? Undrar även om det finns någon återförsäljare av Audio Note i Sverige?

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2006/11/15 :  11:19:05  Show Profile Send bambadoo a Private Message
Merkelig at ingen svarer på dette i Sverige. I Norge er Audio Note veldig populært. Jeg har en dac 1.1x en M3 line kit, et par Audio Note AN/J høyttaler, Audio Note kabler mm.
I bestilling har jeg et par Audio Note Conquest 300b monoblokker og dac kit 2.1 level b signature.
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=hifi1;action=display;num=1161687233
Der er "audio notes venner" i Norge.
Audio Note lager fantastiske produkter.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/11/15 :  16:41:25  Show Profile Send Blue a Private Message
Det är nog ett märke som är väldigt blygsamt representerat i Sverige. Kanske finns det någon importör som ligger lågt (någon som vet)? Men det finns väl knappast någon butik med demo i dagsläget?

Den här frågan känns ju förresten lite närliggande den i en annan tråd, varför inte svenskar gillar rör-hifi...

Själv tror jag att vi svenskar, i alla fall traditionellt sett, har en helt annan hififokus än man har i England. Vi gillar stora golvare och många watt. Dom gillar stativare och rör eller små transistorstärkare. Och så lyssnar dom mer på vinyl än vi.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

mad.gibbon
Member

291 Posts

Posted - 2006/11/15 :  16:46:47  Show Profile Send mad.gibbon a Private Message
Sverige vet jag inget om, men jag köppte mina AN
typ E SPe från danska Audioconsult (Köpenhamn), som har
väldigt mycket ANprylar. Mina lyssningsintryck får du vänta på.
Har precis flyttat och inte fått upp stereon än.På Audioconsults
hemmsida finns mycket matnyttigt att läsa om AN. www.audioconsult.dk
Har du vägarna förbi malmö nån gång får du komma o lyssna.
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2006/11/15 :  17:43:30  Show Profile Send bambadoo a Private Message
www.audioconsult.dk er vel butikken til Peter Qvortrup eier til Audio Note. Det er hans egen butikk. Peter Q. er opprinnelig dansk.
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2006/11/19 :  14:43:11  Show Profile Send Klingan a Private Message

Kul att några har skrivit. Men man blir nyfiken på varför det är så få som har lyssnat till Audio Notes produkter. Verkar finnas mycket gott skrivet om märket, lite av karaktären "älska eller hata" och "mer av musik än hifi" osv.

Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2006/11/19 :  15:25:07  Show Profile Send boombox a Private Message
Har lyssnat på AN i butiken i Kbh några gånger - mycket trevlig butik förresten. Deras olika komponenter låter ju inte likadant men om jag skulle ge ett omdöme så är det kanske engagerande och musikaliskt mer än tryck och driv. Åtminstone vad gäller de grejer jag lyssnat på, och det har då också alltid varit med ANs högtalare. Gillar deras filosofi med stor variation och uppgraderingsmöjligheter.
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2006/11/19 :  16:17:50  Show Profile Send eliot a Private Message
I min bildberättelse HiFi Affärer i København från i somras besökte jag bl.a. Audio Consult på HC Ørstedsvej 42.
- Om Du vill gå direkt till mina bilder från Audio Consult så skall Du klicka här...

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/11/20 :  01:40:53  Show Profile Send mayro a Private Message



har inte Veteran hifi detta märke Eller har haft i varje fall.. För jag har hört audio note burkar där är jag säker på..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000