HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Underbar musik 2
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts

Posted - 2002/11/19 :  09:18:55  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag upptäckte för ett tag sedan en grupp som heter IONA vilket resulterat i att jag köpt nästan hela deras katalog idag. Det går inte en session utan att något spår spelas så bra tycker jag det är.

IONA spelar sin mix av keltiskt/folk/progressiv/pop i samma anda som Loorena McKennit minus hennes arabiska influenser. Eftertänksam musik med utvecklade arrangemang, stämning och spelglädje. Joanne Hogg sjunger med en helt underbar stämma som är balsam för själen. En stämma som gett henne flera pris för övrigt.

Jorney inte the morn är en mycket bra start CD för intresserade. PS innehåller en del mycket djupa bastoner som kan få rummet att skaka.

Open sky är också en bra startpunkt.

IONA har gett ut flera liveskivor som är mycket trevliga.

Mer info och webshop finns på

http://www.iona.uk.com

Micke

When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7952 Posts

Posted - 2002/11/19 :  14:39:06  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag gillar Clannad (Enyas syskon).
IONA verkar vara något i samma stil.
Får kolla upp dom.

Edited by - Björn-Ola on 2002/11/19 14:39:25
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2002/11/19 :  15:33:42  Show Profile Send lindvall a Private Message
Jag har Journey into the mourn men det var verkligen längesen jag lyssnade på den. Har nog inte lyssnat på den sen jag bytte stereo, det måste åtgärdas snart!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000