Letar nya frontar och har läst lite tester om vad man ska ha och så... Jag ska endast ha dem till musik och inte hembio få jag har ett separat system till de..
Har hört en hel del om svenska qln solm verkar vara bra för sin prisklass enligt tester... Kan tyvärr inte provlyssna dem då hifibutiken som säljer bla det märket bygger om och har stängt... Även dali eller b%w funderar jag på men ljudet i dali passar mig bättre än b&w
Jag vill ha ett par renspelande för mycket akustisk musik men även lite trance med mycket synt så vad ska jag ha, budgeten för frontar har jag satt på 10 000 kanske lite lite men jag vill inte köpa för dyrt då jag ska köpa ny projektor mm framöver oxå...
Ska ej köra med akriv sub utan endast frontar så något med mer än 6.5" behövs nog då det ska finnas lite booten i ljudet oxå..
Driver dessa med Denon 2 kanals stärkare
Hoppas någon kan tipsa trots att jag kanske letar för billiga grejer för detta forumet??
Eftersom du har köpt förstärkeriet på HifiKlubben så skulle ju någon större modell av Dali kunna vara lämpligt?Borde kunna funka klangmässigt, samt även ge kunna ge den bas som du önskar.
Annars så är de äldre Qlnhögtalarna ett bra val. Det fanns en som hette 929 eller något liknande som var med när Hifi&Musik testade högtalare under 10 000:- till sitt "Paket 30 000:-" i mitten av 90-talet.
Den är tillräckligt stor för att kunna ge den bas som du önskar och skulle möjligen kunna gå att hitta på begagnatmarknaden.
Anledningen till att jag rekommenderar just äldre begagnade högtalare är framför allt eftersom högtalare inte utvecklas alls lika mycket över tiden som cdspelare och förstärkare. Mvh Kristofer