HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 HF's Fototävling - December (Vinnare sidan 4)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 5

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/26 :  08:52:49  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Då är alla bidrag inskickade till Dan för bedömmning...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/12/26 :  09:46:28  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Nu har han haft dem i snart en timme o inte något reslutat än




Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/12/26 :  12:09:10  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Hej alla,

Jag måste tyvärr göra er lite besvikna just nu, därför jag har deadline på en modekatalog torsdag eftermiddagkväll (ska till pressarna fredag morgon) och jag jobbar med denna väldigt intensivt "as we speak". Jag kan således inte titta på bilderna förrän tidigast fredag.
Skulle ni inte klara av att vänta så kanske någon annan vill/vågar/får göra bedömningen - annars måste ni tyvärr ge er till tåls.

Med vänlig hälsning,
Dan

Artphotography
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/12/26 :  12:39:55  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
iiiirrrrk det går inte...

Jodå ingen panik för min del

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/26 :  13:45:19  Show Profile Send Stickan a Private Message
Det måste avslöjas........nu är t.o.m jag med i tävlingen!!
Anledningen till chocken och rodnaden är att jag inte är mycket till fotograf, har en i sammanhanget alldeles för dålig kamera och har inte en susning om bildbehandling.

Men kan jag göra livet lite surt för några av mästerfotograferna och skramla ihop en eller annan poäng, anser jag mitt deltagande som en total framgång.

Så till alla er som tvekar, kanske p.g.a samma omständigheter som jag befinner mig i, vill jag bara säga:KOM IGEN.......det här är ju kul!!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/26 :  18:58:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi väntar DAN,
Ingen brådis. Du kan fixa detta på nyårsafton

är det så att du inte hinner/har lust i år,, så börjar vi bara med nästa tema och poängen kommer senare!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/26 :  23:59:39  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Zalve.... Kan inte du uttänka nästa månads emne


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/27 :  00:05:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har funderat och det kan nog bli ett kul, ska överlägga med Björklund...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Akkelis Audio
Member

1026 Posts

Posted - 2006/12/28 :  18:22:01  Show Profile  Visit Akkelis Audio's Homepage Send Akkelis Audio a Private Message
Missade deadline pga att jag inte läst förutsättningarna ordentligt. Tänkte att jag säkert har på mig till nyårsafton men är nu försent ute. Så jäkla klantigt

Himla kul tävling detta. Första månaden bryter jag av okjektivet i jakten på den perfekta bilden. Andra månaden missar jag deadline för inlämning i jakten på den perfekta bilden. Undrar vad som sker i januari

Ser framemot att se era bidrag i alla fall

www.akkelisaudio.com
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/28 :  18:25:29  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi hoppas att vi hinner få in ett bidrag Stefan, innan denna omgång av 6 deltävlingar är över.



"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/28 :  18:31:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu när alla bilder är i väg skickade och Dan ska kolla på dem, så tänkte jag avslöja vad jag FÖRST hade tänkt göra,,, men inte fick tid att sätta i verket.

EN S/V bild av en kvinnofigur, troligen stuss i ett hårt sidoljus (Jag vet, en klassisk "Nude Art"), men det hade varit roligt att testa,,, Nu fick jag tyvärr inte möjlighet att få hit "min modell", så det fick bli en annan bild.

Dock blev det människokropp på bilden.

Nå hur var era tankar, blev det som ni tänkt er?
Ni behöver inte avslöja hur ni gjorde om ni inte vill.

Jag har INTE sett de inskickade bilderna!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/12/28 :  18:51:43  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Huuu har nog tagit runt 1000 bilder den här månaden.

Har fotat massa vattenfall o bäckar mm
Kurvor på vägar, fält osv..
Fick till några rätt fina bilder på rökslingor men jag fick ju inte invertera färgerna o då blir det tyvärr lite taskiga kontraster..

Så nu fick det istället bli en bild på..... ja det får ni snart se
Tror dock inte att det är någon vinnarbild, får se om jag får några poäng över hvudtaget



Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/28 :  18:55:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Tror dock inte att det är någon vinnarbild, får se om jag får några poäng över hvudtaget


Jo,l den tanken har man ju haft flera gånger, speciellt när man valde den slutliga bilden.

Fick ett besök, som resulterade i ett gäng bilder,,, Tyvärr fanns inte tanken på tävlingen, så det var låg upplösning och taskigt ljus,,, samt en svår färg på objektet.
(Bäst att skylla i från sig )

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/12/28 :  19:01:53  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Man ska väl inte sticka ut hakan allt för mycket

Visst gillar jag min bild, men den känns inte så där superbra till just mjuka linjer som tema..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/28 :  19:29:59  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Man ska väl inte sticka ut hakan allt för mycket


Hmm, Jag bommade hakan.. Så då har jag väl en chans
Min känns som mjuka linjer, men om den passa in i tävlingen,,, Tja,, svårt att avgöra,, det får Dan tycka till om...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/28 :  19:35:58  Show Profile Send Stickan a Private Message
Min bild har nog ingenting med temat att göra, ville bara vara med och skickade in bilden i sista minuten.

Hann liksom inte planera nånting.
Bättring utlovas till nästa månads tävling.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/28 :  19:39:35  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Så ska du inte säga Stickan, går väl alltid att hitta en tolkning om "mjuka linjer". Möjligen om du har skickat in en bild på Autobahn eller betongblocken i skärholmen kanske?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/12/28 :  19:48:51  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Rubiks kub kanske

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/28 :  20:03:50  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Nu bör alla deltagare i Dec fått en lista med de nummer som de tävlandes bilder har fått.

Blev visst lite knas med utskicket

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/28 :  21:35:57  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Så ska du inte säga Stickan, går väl alltid att hitta en tolkning om "mjuka linjer". Möjligen om du har skickat in en bild på Autobahn eller betongblocken i skärholmen kanske?!



Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2006/12/29 :  18:41:13  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag måste TYVÄRR skjuta upp bedömningen, då det strular ganska rejält på jobb. Visserligen inte mitt fel, men jag hamnar ändå i skottlinjen. Så det är rätt påfrestande just nu och en bedömning av bilderna hade inte blivit bra då tankarna är på annat håll + att tiden räcker helt enkelt inte till...
Jag ber om ursäkt för detta men hoppas ni förstår

Artphotography
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/29 :  18:54:09  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Klart vi gör

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/12/29 :  18:58:29  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Det är bara till att prioritera, Dan. Jobbet får gå före vår bildtävling - den ligger kvar och väntar på dig.



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/29 :  19:44:16  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Han plåtar säkerligen lättklädda Babes eller nått sånt nere i värmen

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/12/29 :  21:44:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är lugnt,, Grabbarna (&tjejen) ska snart få ett nytt tema att fundera på.
Forumlering är allt som återstår, sen så får ni smaka på det.

Kommer nog ut på eftermiddagen på nyårsafton,, så ni kan börja efter "tolv-slaget"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 5 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000