Hej Är det någon som har erfarenheter av XTZ subbarna i denna serie XTZ 99 W8.16 (just denna kostar ynka 1390kr i matt förg utan frakt) Är ute efter två subbor som är snabba/musikaliska för 20 kvadrats rum. Fyndbörsen har ju by and try men kanske man slipper detta om jag får kött på benen så det blir by and ply
Och hur lät det.... Inte som att knacka på dina JMLab misstänker jagSka själv köpa någon billig subb för att ha något som låter/skakar om rummet till film, men det blir nästa år.
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Aha nu har jag fått ett svar på varför du sågar allt du recenserar..! Du har för höga förväntningar!
Alltså, jag tvivlar mycket starkt på att du blir nöjd med ovan nämnd sub. Du vill ha en sub som är "snabb och musikalisk". Finns inte på kartan att de subbarna för 1390 spänn motsvarar dina krav!
Med tanke på dina krav (min uppfattning från dina recensioner) så måste du upp rejält i prisklass om du ska fån något som är snabbt och musikaliskt.
Kan vara värt att tänka på så du slipper jobbet att skicka tillbaka ;)
Ok, men jag tänker på att den kostar drygt 3 tusen. Jag kan inte säga att jag har hört någon sub som slår den för 4 tusen och inte 5 tusen heller. Visst finns det basar som går djupare och mer kraft och även mer kontroll men du får nog betala en bra slant till..
Nu har jag inte hört så mycket subbar men ändå, jag är hyfsat kräsen när det gäller bas. Jämfört med en NHT sub som var nästan 4 ggr dyrare när den såldes så sopar XTZ banan med den. NHT:n står bara o brummar monotont i jämförelse.
Levande; förvänta dig inte perfekt bas. Det är det absolut inte. Lyssna gärna först på basar i samma prisklass så att du förstår vad du har att vänta dig när du köper en bas för drygt 3 tusen. Sen köper du en XTZ 99 W12 och blir positivt överraskad! ..Och imponerad..