Tänkte jag skulle koppla min ena dator till min nya sony 32" sony lcd-tv med wxga-grafik. Men det var inte bara att koppla in DVI->HDMI-kabeln som jag trodde i min enfald... Nån som vet vilka inställningar det ska vara osv? Hjälp mig bullen!
huh? varför är det bara inte att koppla så? Det är så jag har på min LG. Prova med att starta datorn med enbart LCDn inkopplad och funkar inte det så koppla in både skärm och din Sony och ställ LCDn som primär bildskärm.
Konstigt, min funkar som plug&play-skärm utan problem. Kontakterna sitter riktigt och rätt hdmi-ingång är vald samt en vettig upplösning? Om du nu har flera såklart.
EDIT Kör du med DVI/HDMI så prova att ta en upplösning på 480/576/720/1080
Nu funkar det, men jag får köra en upplösning på 800x600, och skärmen blir för stor för tv:n, så att man får scrolla runt för att se hela. Hur löser jag det?
Det är en vetenskap detta kan jag lova, det är bara att sätta dig och plöja sida upp och sida ner på diverse forum. Koppla in och kör finns inget som heter när det gäller att koppla datorn till något, dvs om man verkligen vill ha pixelmappat och så.