har ett par proson lådor liggandes bara själva lådorna som jag håller på och ´modar har pillat i nya basar i dem men så saknas det diskanter har tyvärr inga på lager som passar. Var kan man köpa diskanter som är riktigt billiga diskanterna ska helst ha en ytterdiameter på 11cm det går om dom är något mindre men inte mkt. Delningsfrekvens är inte så noga då detta inte är jätteseriöst runt 2500hz ska dem väll klara effekt har jag ingen aning om men eftersom basarna bara klarar 50w så behövs det väll inte så mkt effekt i diskanten. Någon som har något beggat som är billigt så kan det också vara intressant.
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
dwain: Om det är Prosonlådor du har så passar de säkert jättebra, iaf fysiskt. Jag har för mig att de lösa elementen de säljer är just standard-reservdels-element till just Prosonburkar.
Och för hundra spänn st. så kan de inte låta "dåligt för pengarna"
Och det är ett Philips så det är nog inte värdelöst.
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
funderar på å beställa dem å känsligheten kan man ju modda med motstånd eller så hehe kanske får fixa mig ett eget byggt filter också. men som sagt beställer nog dem om inte andra tipps kommer
quote:Jag har för mig att de lösa elementen de säljer är just standard-reservdels-element till just Prosonburkar
Detta är ett Philipselement.
ja philips är nog ett bättre märke än prosons egna grejor. så det ska nog bli bra har beställt ett par. nu ska jag bara skaffa bitumen eller asfaltsmatta som vidare moddning i mina lådor. var kan man hitta det i halmstad?