Jag har under ett större antal år regelbundet handlat skivor och även en del filmer från CDON.COM. Detta har alltid gjorts mot faktura.
I år valde jag att beställa en del skivor/filmer/böcker som skulle bli julklappar.
Beställningen gjordes och allt var frid och fröjd. På grund av deras leveranstider blev det delleveranser. Allt flöt på dom det skulle.
Gjorde senare ett par tilläggsbeställningar på några skivor och filmer. Fick som vanligt ett mail som bekräftar beställningen. Dagarna gick och ingen leverans. Efter ytterligare ett par dagar kommer ett mail som meddelar att varorna har blivit försenade, men kommer att skickas snarast.
Dagarna går och det kommer ett mail som återigen meddelar att varorna är slut/försenade men att de nu inte vet när leverans kan ske. Då detta skulle vara julklappar meddelar jag CDON detta och att jag vill häva köpet.
Det är då den märkliga informationen kommer i ett mail. Orsaken till att varorna inte har levererats är INTE att varorna är slut utan att jag har nått taket på min kreditgräns (2.000 SEK).
Varför kunde de inte meddela det på en gång?
Varför har de inte ett beställningssystem som förhindrar fakturaköp när kreditgränsen är nådd?
"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"