Nu kommer jag åt knaak men det kan inte öppnas som ftp-sida i IE. Förra gången det var trubbel stängde jag av Windows-brandväggen och vips så fungerade det. Men säg den lycka som varar, åtkomsten till knaak upphörde återigen. Då ändrade jag en inställning i Windows-brandväggen och det kom igång igen, denna gång med brandväggen igång.
Nu kommer jag åt knaak men kan inte öppna ftp i IE, fick ett meddelande som sa något om att det hade med Proxyservern att göra.
Hur skall jag göra nu, har inte en susning om vad en proxyserver är för någonting, ännu mindre aning om hur jag skall åtgärda problemet. Har någon en teori om hur detta kan lösas får ni väldigt gärna delge era kunskaper om detta här.
Hoppas på hjälp, för själv har jag som sagt inte en aning.
Gå till Verktyg->internetalternativ->avancerat. Kryssa i "aktivera mappvy för ftp-platser". Den rutan "avkryssades" automatiskt av XP SP2 (eller möjligen någon annan uppdatering) vilket ställde till problem med ftp-åtkomsten till vissa platser. Kan vara värt att testa i alla fall.
Tack för tipsen.....igen...nu funkar det hjälpligt i alla fall av någon helt okänd anledning. Nu snart måste jag ju ta hem ett FTP-program i alla fall då det inte kommer att funka i IE efter omläggningen.