Jadu det var en bra fråga. det brukar aldrig bli bra med något annat än orginal elementen, det vet jag av egen erfarenhet. Har försökt modda det messta och det blir inget bra Det jag tror är bäst är att kontakta tillverkaren eller butiken du köpt dom av och fråga vad det kostar att köpa nya baselement till dina burkar. för kan du köpa orginalbasar så är det klart bäst
så ska HenrikN här på forumet vara den svenska generalagenten. Ifall du kontaktar han så kommer han säker att hjälpa till, ifall han inte lagerhåller utbytes element så ska det inte vara några problem för honom att hjälpa dig beställa ett.
Jag har också trott att det var Vifa, men det är bara diskanten verkar det som. När jag demonterade elementet så visade det sig att det står "compact" ingjutet i korgen på elementet.
Jag har mailat runt lite och frågat men det verkar gå långsamt.
Problemet är att högtalarna kostar 12kkr i sverige och 6kkr från Kina. Köper jag ersättningselementet i sverige lär det nästan kosta lika mycket som en extra högtalare direkt från Kina..
Nåväl, i västa fall får man lösa det med drulleförsäkringen. Någon som testat detta?