Jag var inne hos Kimber igår och de berättade om den nya RCA-kontakten från WBT. Den har metallhus för att bli ännu stabilare och enklare att koppla in och ur. Den är så ny att den ännu inte börjat levereras, inte ens som samples. Grabbarna i Kimber-montern var lite sura över att WBT inte kunnat leverera deras samples till mässan.
Det kommer mer i min CES-tråd.
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
Jag har haft en omgång i silverversion hemma sedan i maj - (jag fick 4 st. efter Munchenmässan av WBT,s försäljningschef som dom hade visat i sin monter) - för utvärdering och dom är byggda på samma sätt som dom "gamla" nextgen men med metallhus och större öppning för grövre kablar. Insatsen med kontakterna är exact samma som dom "gamla". Dom är ljudmässigt inte bättre och jag kommer inte att byta ut dom utan kommer i fortsättningen att använda dom nextgen som jag har använt hitills. Till digitalkablar är dom nya sämre vad det gäller impedansen och förmodligen också ljudmässigt. Men dom är tunga och känns kanske mer gedigna än plastnextgenkontakterna.