En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Dom verkar vara bra och prisvärda av det jag hittat och läst.
Jag funderad på en mindre till kompaktdigitalen (canon A80) och en stadigare till analoga systemkameran (canon EOS 5)
Tobbe L vad har du för kamera på din led?
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Tänk på att du behöver en ganska kraftig kulled om du ex. vill jobba med macro eller långa tele; det gör stor skillnad i stabiliteten. Jag har en av Manfrottos större kulleder (jag kommer inte ihåg modellnumret) och den fungerar hyggligt; jag skulle gärna äga en ännu bättre modell men de är väldigt dyra så för närvarande duger den jag har.
Jag har testat en kulled som tom skulle kunna få mig att köra med kulleder,, OM det inte var för priset... EN Härligt stor klump som hade en inverterad montering och inte glediväg om man lossade den lite.
Kommer givetvis inte ihåg vad den hette, men vet att den var betydligt dyrare än man kunde tänka sig.
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Har 482an om jag inte minns fel och den funkar bra för kortare exponeringar, men den är svår att vrida fast vid längre exponeringar typ 10 sek och längre om man har lite tele. Blir väl dubbel effekt av glidningen också eftersom telet är tyngre och har längre brännvidd. Fungerar bra med normalobjektiv dock, men för mig inte vid längre exponeringar och så saknar jag möjliget att vrida enbart horisontellt för att göra panoramabilder.