Du kan vänta dig ett luddigare och mindre korrekt ljud i alla register med Kimber, utan samma klarhet och dynamik som Audioquest CV-4 har. Och ja, jag har jämfört de båda!
quote:Du kan vänta dig ett luddigare och mindre korrekt ljud i alla register med Kimber, utan samma klarhet och dynamik som Audioquest CV-4 har.Och ja, jag har jämfört de båda!
Konstigt. Har själv haft möjliget att testa båda dessa kablar under en längre tid och kom fram till något helt annat. Gillade inte 8TC fast tyckte CV-4 var riktigt dålig. Lyssnade i många olika system och fick samma resultat i alla test.
Min erfarenhet av CV-4 är att den lugnar ner systemet lite och är kankse inte riktigt lika detajerad och utsträckt i toppen som andra kablar men ger en fin kropp till röster. Jag har främtst jämfört med supra kabel i ett system med Arcam förstärkare, Music Hall cd 25.2 uppgr. steg 1+2 samt Canton ergo golvhögtalare. Jag förmodad att kimber-kablen kommer att lyfta toppen lite vilket kanske kan passa ditt sytem bättre än mitt.