Men jag misstänker att jag har gjort ett general-fel någonstans. I schemat finns ett antal mätpunkter. Från höger vid LED1 70V. Japp, den stämmer. Vidare skall det vara 85V vid den första IRF610 drain. Där har jag fortfarande 70V. Vidare mätpunkter också då helt off.
På varje kanal sitter också en trimpot som skall justera volt ut på drain på varje mosfet. Oavsett hur dom justeras så ändras inte volten på någon av mosfetsen.
Jag har inget bra tips på vad som kan gått fel, tyvärr.. Men jag har liknande problem med min BOZ.. Min funkade bra 5min ung.. sen vart det tyst i ena kanalen och strax efter deen andra.. Då mäter jag liknade värden som du..
Nja - du ställer biasspänningen på gaten som gör att MosFeten leder ström och detta kan mätas som spänningen över R108. (Tror den skall vara ~4V vilket ju är 40mA / 100Ohm.)
Justering bör du dock göra med en signalgenerator och scope, så du ser att förstärkaren klipper symetriskt! BOZ har en förmåga att klippa osymetriskt, vilket kan åtgärdas genom att ändra värdet på R104 (lägre).