HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 GALTIS - Hemsidan uppdaterad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2002/11/24 :  17:46:21  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Om någon skulle vara intresserad av hur GALTIS är byggda eller tankarna kring detta så är nu GALTIS hemsidan uppdaterad.
http://w1.311.telia.com/~u31119548/galtis/galtisstart.htm

läs mer på: http://hello.to/hifi

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2002/11/24 :  17:54:36  Show Profile Send Nagref a Private Message
Ser jättebra ut. Överskådlit och bra ut. Precis som högtalarna. En liten bild på dem på förstasidan hade förstås inte gjort jätteont!

Undrar om jag får tummarna loss och fixa lika överskådliga sidor om mina projekt...

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:08:59  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Tack själv!

Fin sida vilken kommer kunna hjälpa intresserade DIY'are, likaväl som den inspirerar och tydligt få fram att det inte är en rak enkel väg fram till väl-ljud!

// Pär E
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:37:01  Show Profile Send dax a Private Message
Jag tycker att "fundamentet/bottenplattan" blev mycket snyggar på Galtis! Det svarta bryter av snyggt! Iofs är jag partisk.

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

dax
Member

644 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:45:43  Show Profile Send dax a Private Message
Kollade in sidan också. Mycket trevligt! Bra att ha en medhjälpare som leker farbror Barbro och bromsar en när man ska ta vissa genvägar!

Do not stagedive at home alone!
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/11/24 :  23:40:22  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Mycket snygga högtalare, låter de lika bra som de ser ut så är de nog lysande. Nu när du har två DIY-högtalare så blir man ju något intresserad av vilket par du föredrar.

Hur mycket har du lagt ut på Galtis? Man börjar ju bli sugen på att själv bygga ett par.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

Wolfie
Member

752 Posts

Posted - 2002/11/26 :  08:39:48  Show Profile  Visit Wolfie's Homepage Send Wolfie a Private Message
StefanB: Baffeln på både GALTIS och AKKELIS har inte avfasade sidor... Påverkar inte dessa "hårda" kanter negativt med tanke på baffeldiffraktion? Jag har själv ingen erfarenhet om hur mycket detta påverkar ljudet, vissa människor menar ju på att det är livsviktigt medan andra inte tar så hårt på detta... Vad är din erfarenhet? Brukar ju låta... bla bla bla reflektioner bla bla låter väldigt illa bla bla...

Som jag tidigare nämnt jäkligt snygga byggen. Och jag är liksom många andra sugen på att veta kostnaden för att bygga sig ett par GALTIS. :)

Ingen ordning utan kaos!
Go to Top of Page

markih
LTS Göteborg

963 Posts

Posted - 2002/11/26 :  13:32:17  Show Profile Send markih a Private Message
Masken ovanför stereon: Häftig!! Är det en tweakad DIY-produkt också?

markih
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.24 sekunder. Snitz Forums 2000