HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Tips på The Band och Procol Harum.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jari
RödaTråden vinnare

4575 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:26:39  Show Profile Send jari a Private Message
Skivhugget och Bengans skall besökas,The Band och Procol Harum står högt på listan,måsteskivor önskar jag tips på.Mvh

Dared VP 845 förstärkare,Shuguang 845,RCA vt231,Raytheon 6072A rör,Marantz cd6007 cd-spelare,Technics SL1500c skivspelare,AT VM 540ML pickup,Ino pi60s med es dämpmaterial högtalare,Diy silver sexfläta med KLEI Classic Harmony rca-kontakter signalkabel,Diy silver sexfläta + Audioquest typ 4 utan kontakter högtalarkabel,2 fyrflätor med enkardelig kopparledare,2 ledare till fas och nolla,4 till jord,med kopparkontakter nätkabel,Gigawatt PF-1E nätlist.

Sursill "Farligt käckt"

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/11/24 :  19:06:55  Show Profile Send ekman a Private Message
sök på www.allmusic.com

så hittar du alla deras skivor med betyg och rescension kanske kan ge lite vägledning iallafall...
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/11/24 :  19:50:46  Show Profile Send markku a Private Message
Jag är en av dom mycket få på detta forum, som var ung då Procol Harum hadde sin storhetstid. Singlen 'A Whiter Shade of Pale' var storslagen i sin tid. Jag minns mycket väl då jag ficck lyssna på den 17 minutter långa låten 'In Held twas in I', från B-sidan till album 'Shine on Brightly', den öppnade dörrarna till progressiv rock (sen kom Van der Graaf Generator, Gentle Giant, King Crimson, Soft Machine etc).

Jag hadde/har alla Procol Harum skivor. Av dom gamla burde du kolla först 'A Salty Dog' och sen 'Grand Hotel'. Jag var besviken med 'Exotic Birds and Fruit' och sålde den rätt fort. 'Broken Barrikades' var en udda skiva, och den skall utges som CD först nu, den 3. dec som special edition, enligt länken från www.allmusic.com. Näh, jag vet inte, det finns så mycket annat. Jag blev lite nyfiken på Gary Brookers solo album, 'Echoes in the Night'....

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952

Edited by - markku on 2002/11/24 19:51:17
Go to Top of Page

x2000
Member

411 Posts

Posted - 2002/11/24 :  20:02:34  Show Profile Send x2000 a Private Message
hi

the bands två första plus liveskivan
dvs
music from big pink
the band
rock of ages

kolla så du får rätt utgåva
de två första ska vara 2000
å liven från 2002
då är 24 bitars remastring, mkt bra ljud

när det gäller ph köp en best of
å gå vidare därifrån
annars är "a salty dog" en bra skiva med dem

mvh

Mvh
Thomas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000