Har Roxio och windows media player på jobbet. Har hört aytt Roxio brusar ibland. Ifall det är kopieringsskyddet som spökar eller programet vet jag inte.
Hade tänkt göra ett sk. bland band på CD. Då kallas det väl bland CD.
( Jag ska ha den själv intwe göra som han i Hornsbys bok High Fidelity )
Va säger du!? Jag som har Roxio både hemma och på jobbet och har aldrig hört att det skulle brusa. Tvärt om så är jag väldigt nöjd med programmet. Jag har inte änns några problem när jag bränner sådant som är kopieringsskyddat.
++ äger och driver Creative Audio++ ++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++
Min avsikt var inte ladda ner musik fran nätet. Det är ju stöld. jag vill bara kopiera låtar från egna cd skivor och sammanställa dem till egen bland cd. Det gjorde man ju på kasasset deckens tid. Jag vill inte kopier musik från nätet jag vill ha orginalomslagen i cd bokhyllan.
Dessutom får jag heller inte ladda nr upphovs skyddat matterial på jobbet. det inbär att all musik inspelad efter 16 feb. 1957 är upphovssyddad enligt Bern konventionen
Att man som bolagsägare inte vill att folk ska ladda ner musik är fullt förståeligt.
Men det var ju inte min fråga.
Dessutom varje gång man sänker antalet bitar eller samplingsfrekvens försämras ljudet. MP3 är egenligen bara användbart för provlyssning.
Jag delar din åsikt att man inte ska ladda ner musik från nätet från piratsidor då de är upphovsskyddade.