Jag har köpt en billig bänkdiskmaskin. Men det är lite dåligt med plats så jag funderar på om jag kan koppla in den under diskbänken. Det är ju inga problem med vatten och el men avloppsröret måste gå "upp" en bit(~5dm) och jag vet inte om diskmaskiner har någon pump på avloppet?
Jo det har dom men dom är inte superstarka. 10 cm bör det klara. Testa med att koppla in den men sätt den på en stol så den måste pumpa upp så kan du kolla vad den klarar innan du bygger in den.
Ah, då ska jag experimentera lite sen. Jag tänkte fråga först så jag inte öppnar luckan och det rinner ut 10l diskvatten och jag står som ett fån Tack!
quote:Lovan: Ah, då ska jag experimentera lite sen. Jag tänkte fråga först så jag inte öppnar luckan och det rinner ut 10l diskvatten och jag står som ett fån Tack!
I fall nu vatnet endå kommer rinnande, snälla ta en bild eller tre på det
Vi har en bänkis som är placerad under diskbänken och den klarar att pumpa ut Den står dock så att avloppsrörets högsta punkt, "kröken", är 3-5 cm. högre än maskinens högsta punkt (ovansida).
M
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.