Är det någon som testat dom AKG Hearo 777 Quadra som testades i senaste Hemmabio-tidningen? Hur är stereo och surround-ljudet i dom? Vad skiljer den från en "vanlig" Hearo 777?
Jag hade tidigare ett par Philips (minns inte modellbeteckningen nu)som Hifi o Musik skrev var bäst i någon test för nåt år sedan. Men var aldrig riktigt nöjd med dom, dels för att signalen stördes allt för mkt när man gick runt med dom i lägenheten och dels så tyckte jag att dom var lite väl brusiga.
Ett annat alternativ för mig är Sennheisers RS-serie. Antingen 45 eller 65. Hur är surround-effekten och stero-ljudet i 45/65:an? Någon som har testat dom lurarna?
jag andvänder Sennheiser RS-85, de är iochförsig inte helt täta, men har en underbar kvalitet. Ligger på ca 2795:- i handeln, de är garanterat inte obekväma att ha på parabolerna..
Jag hade ett par RS-85 och tyckte de var ganska kassa, åtminstone så är ljudkvalitén per krona ganska låg (och då betalade jag bara 1900:- för mina). Kanske gäller det alla trådlösa jämfört med sladdlurar? Jag rekade inte marknaden så noga utan köpte bara de dyraste från en känd tillverkare .