Author |
Topic  |
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 11:58:14
|
Jag träffade Tommy (Mumma Audio, Borensberg) på Arken-mässan, då berättade han att högtalarproduktionen skulle komma igång igen! Är det någon som sett eller hört något mer om detta? |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
Larsho
Member

5340 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 12:21:36
|
quote: Originally posted by Ledzepp
Jag träffade Tommy (Mumma Audio, Borensberg) på Arken-mässan, då berättade han att högtalarproduktionen skulle komma igång igen! Är det någon som sett eller hört något mer om detta?
vet bara att han håller på med en ny modell som snart skall vara klar  |
Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död |
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 13:20:50
|
hmm, har hört en del OM dem men inte PÅ dem, e htalarna bra? |
 |
|
Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 13:22:11
|
quote: Originally posted by Ledzepp
Jag träffade Tommy (Mumma Audio, Borensberg) på Arken-mässan, då berättade han att högtalarproduktionen skulle komma igång igen! Är det någon som sett eller hört något mer om detta?
har ej sett ngt mer om detta men han berätta om att han skulle få bukt med malproblemet först! 
sayonara |
Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music. |
 |
|
Gebex
Member

884 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 13:26:51
|
Malproblemet??? Det behöver nog en förklaring för oss som inte är så insatta.
quote: Originally posted by Per
har ej sett ngt mer om detta men han berätta om att han skulle få bukt med malproblemet först! 
sayonara
|
 |
|
B Peter
Member

635 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 13:29:17
|
Jag har talat med en person som redan har en ny Mumma Audiohögtalare hemma, en stor golvare. Den är döpt efter någon sjö i Östergötland, "Sommen" tror jag. Tommy ska ha skickat ut några av dessa redan, till nära bekanta. Jag var sugen på att beställa ett tag och satte upp mina Mumma Mosenhögtalare till försäljning. Sen ångrade jag mig och tog bort annonsen, klarar nog inte mer bas (ca 45 Hz) i vårt lilla vardagsrum. Om jag förstått det rätt så kostar de under 15.000 kr paret, har en känslighet på 91 W/1m, en impedans på 6 ohm och en nedre frekvens under 30 Hz. |
 |
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 13:50:04
|
Malproblemet har jag även hört, Erik Andersson som har Triod ljud i Nacka, har fått sin fårull uppäten. Det var helt tomt i burkarna! Har själv klarat mej från detta i mina Mosen med basunderdelar |
 |
|
x2000
Member

411 Posts |
Posted - 2002/11/26 : 13:55:07
|
hi tommys ny heter Sommern en tvåvägare i björk den är liksom mosen stavlimmad och tror att tjockleken är 30 mm han på står att den är mycket bättre än hans tidigare konstruktioner men så säger väl de alltid men låter de bättre än mosen/mosen under köper jag ett par direkt elementen är framtagna och tillverkade enlig hans egna specifikationer han har samarbetat med bosse hansson/rauna och jag tror att det är sinus som tillverkar elementen mvh |
Mvh Thomas |
 |
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2002/11/28 : 15:10:06
|
Tydligen ska Mosen komma i produktion igen, men utan basunderdel! Den blir tydligen för dyr att bygga, dyrare element o tidskrävande konstruktion. Så håll i era "mini watt/puppys" ni som har Mosen med basunderdel!! |
 |
|
|
Topic  |
|