HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 har min förstärkare pre-out??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

patrikbackvall
Starting Member

2 Posts

Posted - 2007/03/24 :  01:10:43  Show Profile Send patrikbackvall a Private Message
Jag måste få veta om min integrerade har en pre-out-utgång eller inte. Någon som vet?
Det är en Pioneer A-717 mkII, jag kunde inte bifoga en bild då jag inte fick knaak att fungera, men jag har en fin bild under denna adress, mitt konto på minhembio.com:
http://www.minhembio.com/HiFi_lover

Scrolla till mitten av sidan ungefär.

Mkt tacksam för alla svar!
Mvh,
Patrik

Musikälskare med smak för lyx-ljud

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2007/03/24 :  01:51:20  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message
"adpt 2" längst ner till höger på den bilden på baksidan, där står de ju in/out och är sammankopplade, så det ser ut så - ja!

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8271 Posts

Posted - 2007/03/24 :  01:54:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message


ADPT2--om du tar bort byglarna blir det väl tyst?
Det är väl en pre out?

Edit:Ja här har man fipplat med bildlänkar o allt och så hinner någon före..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-

Edited by - Ryssen on 2007/03/24 01:55:55
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2007/03/24 :  02:21:28  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message
*sss* ja hehe de gäller o va snabb Ändå läste ja korkat nog inte allt, utan gick direkt till google o hittade en likadan på ebay, där ja konstaterade hur de såg ut på baksidan hehe

Har likadant på en riktigt gammal yamaha-stärkare, men där kan man fortfarande använda volymkontrollen för att reglera volymen trots att förförstärkaren är bortkopplad känns ju lite b då...

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page

patrikbackvall
Starting Member

2 Posts

Posted - 2007/03/24 :  11:03:15  Show Profile Send patrikbackvall a Private Message
Tack ska ni ha för svaren!
Jo det är det jag har misstänkt, att det är just pre-out jag har där. Var dock osäker eftersom det inte anges specifikt samt att ingen spec anger det. Men det är väl bara att pröva och köra? :P

PS Lindgren: Grymt bygge, vackert!

Musikälskare med smak för lyx-ljud
Go to Top of Page

Lindgren
Donator: Bildserver

330 Posts

Posted - 2007/03/24 :  14:54:41  Show Profile  Visit Lindgren's Homepage Send Lindgren a Private Message
Hehe tackar!

DiY and OpenSource is my melody
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000