För längesedan så hittade jag bilder på ett litet dubbelt bashorn. Jag harför mig att det hette housewrecker men vid nu när jag har letat så stämmer det inte överens med vad jag minns.
Hornet hade två element på 8" där slutet på hornen gick ihop med varandra. Ungefär såhär:
Wicked-horn är i egentlig mening inget horn. Det är en baseflex med hornkopplad port.
Den simulerade frekvenskurvan ser inget vidare vacker ut. den har en puckel som motsvarar puckel på frekvenskurvan för en basreflex fast med högre verkningsgrad.
Det går att få fason på ljudet med dämpning som Fisksmisk ola skriver.
Lådan kompleterar basen runt 30-50hz. Det finns en simulering av frekvenskutvan här på forumet någonstas.
The Wicked one http://www.decware.com/whorn.htm är en rolig best. Kan behövas en del arbete med att dämpa och verkar vara lite småkinkig med högtalarelement. Kan prestera ENORMA mängder djupbas. Min arbetskompis fick skruva ned volymen då han GRANNAR hade fest. Hans WO fick uppenbarligen allt att skaka i deras lägenhet oxå, där de hade festen. Det med en 75 wattsförstärkare.