| Author |
Topic  |
|
|
Kreator
Member

238 Posts |
Posted - 2002/11/28 : 23:50:31
|
Det är enormt svårt att säga vilken som är bäst och jag skulle utan tvekan ge alla deras plattor fem plus, men så här skulle jag förmodligen rangordna dem:
1. Images And Words (Ord är överflödiga!) 2. Scenes From A Memory (Se ovan!) 3. Falling Into Infinity (Trög att komma in i, men när det väl släppte är den här plattan hur bra som helst!) 4. A Change Of Season (Bara en ny låt (23 min!), men vilken låt!) 5. Awake (Väldigt bra men inga självklara toppar!) 6. Sex Degrees Of Inner Turbulence (Lite ojämn och lite väl...turbulent men bra! )
Finns det någon mer DT fan där ute som vill säga sitt? 
Har inte den allra första där LaBrie inte sjöng, därför lyser den med sin frånvaro på listan!
Har ni inte alla så rangordna dem ni har! |
Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat! |
|
|
Majesty
Member

104 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 03:12:35
|
Kan bara säga att ljudkvaliten på deras första skiva lyser med sin frånvaro
*gammalt DT fan* |
 |
|
|
KC
t f ökenräv

447 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 06:47:01
|
1. Scenes From A Memory 2. Images And Words 3. A Change Of Season 4. Falling Into Infinity 5. Sex Degrees Of Inner Turbulence 6. Awake
|
 |
|
|
ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 08:01:03
|
scenes from a memory, helt klart! Detta är en platta som man lyssnar på rakt igenom. Helt suverän |
"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill |
 |
|
|
Micke Y
100.000-klubben

7712 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 08:42:39
|
De här pojkarna kan spela helt klart. Jag såg de på Hovet häromsistens, jättekul. De tog definitivt inte den lätta vägen med att spela de mer hit betonade låtarna utan körde en hel del lite svårare saker. Ibland kan jag få Petrucci abstinens då jag bra MÅSTE höra några spår med hans gitarrspel men ofta väljer jag LTE istället.
Jag tycker också att I&W är klart bäst med delar av SFaM som tvåa.
Tekniskt kan man säga att de är typiska respresetanter av modern inspelning dvs ihoptryckt, södertrasat och med massor av illaljudande trick men musiken grabbar, musiken.
Micke |
When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her. "Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan. |
 |
|
|
jojje_guitar
Member

701 Posts |
Posted - 2002/11/29 : 11:03:11
|
Kan inte rangordna dem... det går helt enkelt inte... vad jag föredrar beror på humöret... Fast "Dance of Eternity" går ju alltid oavsett humör!!! (Trots att jag är medveten om att man inte ska slita satser ur en svit ur sitt sammanhang...)
Skulle också gärna höra "falling into infinity" som det var tänkt att den skulle låta... dessa klåfingriga, giriga, självcentrerade, förb---ade producenter... f'låt, var inte meningen att bli upprörd... |
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
 |
|
| |
Topic  |
|