Nytt nummer ute nu; Hi Fi & Musik nr 4 April 2007:
Vilken fart, vilken fläkt och vilken ohejdbar spelglädje! Det känns ungefär som att alla barriärer och begränsningar tagits bort, som att inget filtrerats eller dämpats. Rakt på bara, med full fart och kraft!
Personligen tycker jag det känns bra att krutet är lagt på produkten och inte fjärren. Mjölner går ju alltid att köpa till om man måste ha en alufjärr.
Men den skickas ju med till de maskiner som går på export om jag inte är ute o cyklar och fjärren som jag fick med till min Cambridge A500(2500kr)slår Bladelius fjärren all in one i alla avseenden. kanske inte det som tråden skulle handla om ,men det är ju viktigt med känslan.
Hoppas jag komm ihåg detta med Exportmaskinerna rätt,annars ber jag om ursäkt!
Vet ej om exportmaskinerna har metallfjärr. Det skiljer kan man fömoda från land till land. Den som vill ha metallfjärr får dock alltid betala för det, i priset om den inkluderas eller som tillägg för köp i efterhand.
quote:Vet ej om exportmaskinerna har metallfjärr. Det skiljer kan man fömoda från land till land. Den som vill ha metallfjärr får dock alltid betala för det, i priset om den inkluderas eller som tillägg för köp i efterhand.
Det är väl ändå för dåligt att en tillverkare som vill tillhöra "Highend-segmentet" inte kan leverera en schysst fjärr till en förstärkare som kostar 18.000:-.
Att behöva betala extra för en bättre fjärr tycker jag är närmast löjeväckande i detta tillfället.
Måste väl inte hålla med dig bara för att du är Hifi-handlare? Har tyvärr råkat ut för mer än en handlare som tror att hans åsikter är lag, mycket konstig inställning.
Om vi därmed klarat av fjärrkontrollernas kvalitet och funktion och kan gå vidare
Tack också Erik Ljung som hade hemma TYR i en månad för denna recension i Hi Fi & Musik
"Oavsett om du är en obotlig hifi-entusiast som gärna sitter och fördjupar dig i analyser av stereoperspektiv och homogenitet mellan olika register eller en sann musikdiggare som mest vill sjunka ned i fåtöljen och låta foten stampa takten - så har du svårt att gå fel med TYR!"